Ochrona poufnych danych i niszczenie dokumentów jest niezbędne, aby zapobiegać wyciekowi danych i kradzieży tożsamości w firmach, a także w życiu prywatnym. Fellowes pomaga w bezpiecznym niszczeniu dokumentów, gdziekolwiek pracujesz.
Wiele organizacji, które przeszły na tryb pracy zdalnej, nie miało czasu na przeprowadzenie odpowiedniej oceny ryzyka. Podczas pandemii i pracy z domu u pracowników wytworzyły się złe nawyki związane z podejściem do bezpieczeństwa danych. Przejście na pracę hybrydową sprawiło, że każdego tygodnia tysiące dokumentów zaczęło podróżować z pracownikami między ich domem a biurem.
8 na 10
pracowników pracuje zdalnie, w pełni lub częściowo
68%
firm nadal codziennie wykorzystuje dużą ilość poufnych informacji drukowanych.
70%
pracowników zabrało dokumenty służbowe do domu, wydrukowało dokumenty w domu lub oba z powyższych
Źródło: Fellowes B2B Shredder Research 2022
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) (ang. “GDPR”- General Data Protection Regulation) to kompleksowa aktualizacja przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w całej Unii. RODO obowiązuje od 25 maja 2018 roku.
Dane osobowe muszą być przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych, w tym ochronę przed nieuprawnionym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przed przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, przy zastosowaniu odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Na podmioty, w przypadku naruszenia przepisów, mogą być nałożone wysokie grzywny.
Maksymalna kara wynosi 20 milionów euro lub 4% całkowitego obrotu
w zależności od tego, która wartość jest wyższa.
Przejrzyj i dostosuj politykę firmy dotyczącą drukowania, przechowywania i usuwania dokumentów papierowych oraz dodaj sekcję dotyczącą przechowywania i usuwania dokumentów w biurze domowym.
Nie zakładaj, że wszyscy rozumieją RODO. Edukuj wszystkich (nowych) pracowników w zakresie wymogów RODO, przetwarzania danych osobowych i sześciu zasad ochrony danych. Rozważ portal szkoleniowy online i zorganizuj sesje odświeżania zabezpieczeń danych.
Pomyśl przed drukowaniem. Zadaj sobie pytanie: czy naprawdę potrzebuję tych danych? Kto może przypadkowo odebrać ten dokument? Czy każdy, kto ma dostęp, potrzebuje dostępu? Czy dane są aktualne?
Niszcz w miarę upływu czasu, jeśli nie jest to możliwe, niszcz wszystkie wrażliwe dokumenty przed ich recyklingiem lub utylizacją, najlepiej bez konieczności podejmowania ryzyka transportu z domu do biura lub odwrotnie.
Więcej wskazówek i informacji przeczytasz w naszym raporcie
Zadbaj o bezpieczeństwo danych, zapisz się na newsletter i pobierz raport dotyczący pracy hybrydowej, w którym znajdziesz: